Nagelkonst

Jag ska fixa till naglarna ikväll, heh, känns som att jag göre hela tiden.
Byter nagellack var och varannan dag (A)
Men när de blir liksom lite kantstött blir jag så irriterad att jag vill göra nytt.
HIH!
Så jag googlade runt lite efter inspiration, delar med mig här!


För att göra zebrarandiga naglar så behöver du:
1 baslack, som du stryker på först för att skydda nageln
1 vitt lack
1 svart lack
Först stryker du naglarna med baslacket. Väntar. Sedan stryker du naglarna två gånger med det vita lacket, poängen är att din egen nagel inte får "lysa igenom" det vita lacket. Sedan tar du det svarta lacket och försiktigt gör smala streck. KLART!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0