Tjuvlyssna mera!

Gekås, Ullared

En kille och tjej går runt bland kläderna och tittar.
Killen : Den här då, den passar väl?
Tjejen kollar på plagget.
Tjejen : Fel storlek.
Killen : Men den storleken hade du ju förra året?!
Tjejen (med mördande blick): FÖRRA ÅRET JA !!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Busshållplats, Täby

Två tjejer ~15 sitter och väntar på bussen. De ska ställa en fråga till ett 118-nummer där man får svar på frågor.
Tjej 1: Men är inte det typ fett dyrt?
Tjej 2: Alltså jag vet inte, jag tror att första sms:et är gratis.
Tjej 1: Okej men vi sms:ar och frågar först då.
Efter en liten stund får de svar.
Tjej 1: Ja men va bra, det första sms:et är gratis
Tjej 2: Ah fett najs, då kan vi ju ställa frågan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lindex, Hässleholm

Två tjejer ~15 försöker klura ut vad den färgglada "linjalen" som finns på entrédörren till butiken är till för.
Tjej 1: Ja, men det är för att man ska se vad som finns i butiken.
Tjej 2: Jaha men vad är grejen med färgerna på den då?
Tjej 1: Men åh! Fattar du inte? Grön är bra, så om du är över 180 cm så finns det många kläder i den här butiken men om du är 160, som är rött, så finns det inte så mycket som passar.
Tjej 2: Är du säker på det?
Tjej 1: Asså min pappa jobbar med kläder så då har jag koll på det mesta.
Tjej 2: Men jag är bara 155 cm så det är ingen idé att titta på kläder här.
Tjej 1: Nej, precis… Vi går och fikar istället.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

På tunnelbanans gröna linje

01.30 lördag natt. Ett gäng överförfriskade killar ∼22 kliver på tunnelbanan under skrik och skrän. Efter en liten stund hojtar den ena killen till den mest berusade killen.
Kille 1: Öh! Marcus! Om en brud kommer fram till dig på krogen och frågar om du ska hänga med henne på toaletten och du svarar "nej, jag är inte pissnödig" är man inte dum i huvudet då?
Kille 2: Men lägg av då! Det är fan inge roligt längre!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vid fontänen Poseidon, Göteborg

En kille ~19 verkar försöka göra slut med sin flickvän ~16. Efter lugna försök från killens sida brusar tjejen bara upp mer.
Tjejen: Bara så du vet, du kommer aldrig hitta någon som ens är i närheten av mig!
Killen: Nej gumman, det är det som liksom är meningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0