Johanna funderar: Vad är kärlek?

Jag satt igår och funderade lite om det här med kärlek och att vara kär.
Alltså, jag kom på att det är ett riktigt dumt ord.
För man kan va askär och ba liksom göra allt och avguda en person sådär superdupermkt.
Och man kan va liksom lite kär och känna pirr.
Har jag hört.
Men alltså.
Vart går gränsen för att gilla och vara kär?
Hur mkt ska man gilla en person för att det ska övergå till att man är kär?
När jag får frågan "Är du kär?" tycker jag det är jättejobbigt, för hur ska jag veta det?
Om man gillar en person, är man kär då?
Eller måste man liksom känna att man kan dö för personen för att det ska kallas kärlek?
Hur vet man allt de här, hur ska man lära sig vad som är kärlek och vad sm bara är lite positiva känslor liksom?
För ärligt talat har jag ingen aning om vad kärlek är.

Passande låt: What is love?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0