Hemma-spa

Okej så jag hade ju lite hemma spa idag, tänkte tipsa er om lite smått och gott!

*Handskrubb för torra händer:
Blandade socker och lite olivolja, körde lite på måfå bara. Sen gnuggade jag in händerna i detta. Som en peeling liksom typ. Sen sköljde jag av med varmt vatten! Tog lite tvål också eftersom de annars känns ganska kladdigt. Men bara lite!
Jäklar va mjuka händerna blev alltså!

 +



*Ångbad och ansiktsmask:
Kokade upp lite vatten i en liten kastrull och lutade ansiktet över i ångan (man ska alltså ta av locket från kastrullen asså) stod så ett tag, sen kladda jag på ansiktsmask och hade i kanske 5-10 min. Sen sköljde jag av med ljummet vatten och smörjde in med ansiktskräm. Känner mig superfräsch i ansiktet!
Körde med Niveas Refreshing moisture mask:
       


*Varmbad och skrubbning:
Detta har väll dom flesta gjort men iaf. Tog ett långt varmt bad (jätteskönt!!!!) och sen innan jag skulle gå upp tog jag på såna skrubbvantar och skrubbade kroppen, dog bort döda hudceller och så ni vet. Pillade även lite mellan tårna, hihi, kittlades ganska mkt. Men ren, det blir man :D 



*Insmörjning med lotion:
Importante! Som dom säger i spanien. Detta är nog viktigast av allt. Annars blir man torr och ful och så börjar det klia på benen och så kan man inte somna (heh, händer mig när jag slarvar).
Så jag smörjde in hela mig med vaniljlotion och fötterna smörjde jag in med en fet lotion som luktar mint! Fett fräscha fötter jag har nu asså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0