Typ världens godaste omelett?!

Pallade inte stan så jag åkte hem och lagade mig en god omelett!
Huuur god som helst blev den!
Visste inte ens att jag gillade omelett, hehehehe.



Recept:
2 ägg
Nästan 1 dl mjölk
Salt
Peppar
Basilika (tog sån på burk, hade ingen färsk)
Tomat
Skinka
Riven parmesan
Olivolja

Gör såhär:
* Värm upp olivolja i en stekpanna på låg värme
* Blanda ägg och mjölk i en skål
* Ha i salt och peppar efter behag ;)
* Häll i äggblandningen i stekpannan och stek långsamt på låg värme
* När omeletten börjar stelna river du på så mycket parmesanost du vill ha
* Krydda med basilika
* Lägg på skuren tomat och skinka
* Värm på låg värme ett litet tag så tomaten blir sådär mjuk och go
KLAR!

jag ville ha champinjoner på också, men vi hade inga hemma, så de kan ni ju prova ta om ni har :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0