Lilja 4-ever

Juste min lärare tipsade om Lilja 4-ever!
Han sa att den va hemsk och ba blablabla.
Shit va han skrämde upp mig asså, men jag känner ändå att jag måste se den :O
Fast jag är lite rädd nu faktiskt....
Tänk om jag typ bryter ihop eller nått, typ dör.
Kan man de?
Om man kan kommer jag säkert göra de.
Gråta kommer jag nog ändå göra, bäst att ta bort sminket innan!





Wikipedia:

Lilja (spelad av Oksana Akinsjina) är en 16-årig flicka som bor med sin ensamstående mamma någonstans i det forna Sovjetunionen. Mamman har träffat en man, som säger att han skall ta med dem till Amerika. Mamman berättar senare att Lilja inte ska få följa med till Amerika, utan ska stanna där de bor.
Lilja lämnas ensam, i sin åldrade moster Annas vård. Mostern tvingar omedelbart Lilja att flytta till en nedgången lägenhet och kämpa för att själv skaffa pengar och mat för dagen. Snart hamnar Lilja i ett träsk av prostitution och missbruk, där den enda vän hon har är den 14-årige pojken Volodja (spelad av Artiom Bogucharskij). När så den unge mannen Andrej (spelad av Pavel Ponomarjov) kommer in i hennes liv, blir hennes pojkvän och lovar henne ett nytt liv och arbete i Sverige, tror hon att hennes lycka är gjord. I själva verket är det bara början på en ännu värre mardröm för Lilja.
Andrej är bara första länken i en kedja av organiserad människohandel. Efter ankomsten till Sverige utnyttjas Lilja på de mest vedervärdiga sätt. Lilja flyr i drömmen till Volodja. I verkligheten lyckas hon till slut fly ur sin fångenskap, men ser ingen lösning — inte ens polisen vågar hon vända sig till — och i slutscenen tar hon sitt liv. Händelsen blir bara en kort notis i nyheterna.

Kommentarer
Postat av: CARRO

den har ja sett i skolan :o den va hemsk, fast inte så jättebra. ganska hemsk iaf. ja minns inte så mycket, men tror den va rätt tråkig :o

puzzzzzzzzz

2010-11-14 @ 18:32:31
URL: http://carolinenylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0