Visste du att...



...jag är en riktig bokslukare! Förut läste jag jättemycket hela tiden, var på biblioteket och lånade hem minst 5 böcker varje månad. Böcker stod alltid på topp 5 på min önskelista och  jag blev besviken när jag "bara" fick typ två böcker. Jag hade en period när jag nästan precis lärt mig läsa som jag läste ALLT! På skyltar i affärer, skyltar ute, ja, allt. Sen så i slutet av högstadiet hade jag inte lika mycket tid till att läsa och jag glömde bort det lite.
Det bästa med att läsa är väll att man kan välja vilken miljö, handling och känsla man vill ha så kan man bara leva sig in i det. Försvinna från sitt eget liv och det är jobbigt eller bara allmänt tråkigt. Ibland när jag läser tillexempell en hemsk bok kan jag bli arg, på riktigt liksom. Jag går runt i huset och ryter till åt mamma och pappa, haha. Känslan liksom stannar kvar.
Fast det allra bästa är väll iofs att man kan få allt det man önskar att man hade, bara för ett tag liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0