Johanna tipsar - Mellis:

När jag kommer hem efter skolan är jag typ alltid hungrig och vill äta mellis (mellanmål asså).
Såå, jag ska tipsa er om någon som jag brukar äta, det är både nyttigt, gott och går fort att göra!
Fil med banan i!
Ni fattar nog principen men jag ska berätta iaf.

*Häll upp fil i en djup skål
*Skala en banan och skär den, i 1 centimeter-tjocka skivor ungefär, i skålen med fil
*Blanda runt
(eller inte, det bestämmer man ju såklart själv, men jag är en "blandare" som vi säger i skolan när vi äter fil och flingor, haha)
*Klar att äta! :D

OBS: Häll inte på massa socker om du inte gillar filens lite beska/sura smak, bananen är liksom tillräckligt söt för att kompensera upp filens beska/sura :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0