Johanna är skadad

Nu ska jag berätta en hemsk sak som hände mig idag!
Jag skulle lämna tillbaka böcker på bibblan på vägen till tåget.
Eftersom klockan va typ 9 hade dom inte öppnat, så jag gick till bokinkastet och skulle slänga in dom där.
Över bokinkastet finns en lapp där det står typ att man ska akta fingrarna för man kan klämma sig, eftersom mamma varit noga med att åpeka detta under min uppväxt var jag noga med att hålla fingrarna nära mig.
Jag tänkte hela tiden "Akta fingrarna akta fingrarna akta fingrarna" typ.
Så fastnar ena hörnet på boken i luckan, så jag tänker "Försiktigt får jag putta in boken med fingret och sen snabbt dra till mig fingret innan luckan smäller ner.
jag trycker litelite på boken, men den behöver lite mer putt.
Så jag trycker hårdare, vilket resulterar i att mitt finger åker längre in än som va meningen.
Jag drar snabbt till mig fingret, men luckan är snabbare.
BANG.
Mitt finger går av.
SKOJA.
Men jag fastnar, och i paniken drar jag fingret så den vassa kanten skär in längre in i fingret.
Men jag reagerar snabbt och trycker upp luckan med andra handen samtidigt som jag drar ut fingret och synar hur illa det är.
Jag tror först att min nagel gått av.
Men de blev "bara" ett hack i nagelbandet.
Fast de va så kallt ute så jag va sjukt kall om fingrarna så de gjorde inte så ont just då.
Men sen gjorde de riktigt ont. Och de blödde.
Jag tycker lite synd om mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0