Johannas tankar: insida/utsida

Vetni vad jag såg när jag stod på vågen?
Jag har gått upp ett halvt kilo, fick först lite smått panik.
Men sen tänkte jag att "och? vad spelar det egentligen för roll?"
För jag tycker inte att man behöver vara pinnsmal, jag är ju faktiskt smal, bara att jag har fett på kroppen, men det behöver man ju. Klart man vill ha platt mage, fasta lår och vältränad rumpa, men det är ju bara för att det SER snyggt ut. Det som känns snyggast, det är väll ändå lite hull och mull, det är väll ändå det som är mysigast att krama på? Jag ska inte säga att jag inte vill ha platt mage, fasta lår och vältränad rumpa, det är klart jag vill! Det vill väll alla tjejer, men det är ju också en del av oss tjejer.
Och egentligen, jag behöver väll inte bry mig om hur andra tkr att jag ser ut, för jag har kompisar som gillar mig för den jag är, och en pojkvän som tycker att jag är snygg vad jag än gör eller hur jag en ser ut, och såklart för den jag är. Så varför ska jag bry mig om vad ANDRA människor tycker, när dom jag älskar älskar mig tillbaka för den jag är! För jag vet att jag har en vacker insida, en fin personlighet, jag får höra väldigt ofta att jag är underbar, och jag tar åt mig, jag suger åt mig som en svamp, för jag vet att det stämmer. Jag är snäll, ibland till och med för snäll, jag är omtänksam, jag tänker alltid på andras känslor och hälsa innan mina egna känslor eller min egen hälsa. Varje gång någon jag älskar är ledsen eller är på väg att bli ledsen så försöker jag alltid komma på en lösning, jag försöker tänka hur jag skulle kunna hjälpa personen. t.ex. när jag fick reda på att min barndomskompis kanske inte kommer in på den högskolan han vill för att han hade IG i engelska så tänkte jag "Men jag är bra på engelska, jag kan hjälpa honom, jag kan lära honom engelska, så kommer han in och då blir han glad och lycklig".
Jag är osjälvisk, men såklart som varje människa blir jag självisk ibland, jag får själviska tankar och idéer, men fullföljer sällan idéerna.
På personligheten så är jag väldigt lik min mamma, det har jag fått från henne, och det är jag glad för. Jag är glad att jag inte är självisk, elak och svår.
Så ni som är lite mulliga, skit i det! För mull är mysigt!
Och ni som redan har den där platta magen, fasta låren och vältränade rumpan, kul för er! Ni är vackra att titta på!
Jag menar verkligen inte att om man är smal så har man en fuk personlighet, verkligen inte!
Vi har ju CarroBarro som exempell på det, världens gulligaste mysigaste tjej! Utan mull och hull! Du är både vacker att titta på och härlig att prata med!
Nu blev det väldigt mkt text här, men ja, jag är väll en sån person som tänker mkt, och som har mkt att säga men som sällan öppnar mun, haha.


Kommentarer
Postat av: CARRO

gud så bra skrivet johanna :D

meeeeeeeeeeeen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaww va söt du ääääääär! men vadå jag inge mull och hull, HAHHAHAHAH. typ hej fetto liksom!

men ååh du är så gullig!

i love u! <3333333333333333333333333333333

2009-07-15 @ 13:31:20
URL: http://typcarros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0