Min misslyckade dag!

Okej, nu ska ajg berätta vad som hände när vi var på väg till Trosa.
Vi valde att åka Grödinge-vägen för att åka färja för Viggos (lillkusinen) skull. Mamma övningskörde, vilket hon gör dom flesta ggr nu förtiden som vi ska åka någonstans. Så mitt ute i skogen så får vi såklart soppatorsk! Mamma har ju fullt upp med att hålla sig på dom kringelkrokiga vägarna än att titta på bensinmätaren. Så ja, vi ringde min morbror som kom med en halvfull bensindunk. Tur tänkte vi och hällde i de medans dom åkte i för väg. Vi satte oss i bilen igen och mamma skulle starta bilen, den ville inte starta! Det var för lite bensin! Så vi ringde till min morbror igen som kom och hämtade upp pappa och dom åkte tillbaka för att fylla på dunken för att kunna fylla på tanken med den, mamma och jag stannade vid bilen. Vi sitter där på en filt i skogen mamma och jag och jag blir såklart kissnödig! Jag har världens minsta blåsa och springer på toa stup i kvarten. Så jag får springa in bakom en gran och göra mina behov, ahahah. Efter 45 min kommer pappa och morbror tillbaka, men Viggo och Angelica (min moster) sitter inte i bilen. Då har tydligen Viggo blivit åksjuk och spytt så dom fick hoppa av vid ett fik i Grödinge. Vi tankade på bilen med den fulla dunken och får äntligen igång bilen. Klockan var för mycket för att vi skulle hinna åka till Trosa, så vi fick fika på det där fiket istället, men det var mysigt! Och Viggo var glad och verkade må prima ballerina fast han spytt en halvtimme innan, hahah, stackars liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0