Tvätta era sminkredskap!

Ska snart träffa Carro, hon skulle bara duscha först.
Och medans jag väntar på henne nu så har jag precis tvättat alla mina smink-redskap (penslar och svampar).
Och gud va rena dom blev! Härligt.
Jag tog bara vanligt diskmedel (spelar ingen roll vilket märke) och gnuggade och sådär tills skummet och vattnet var rent.
Läste det på Stina-Lee's blogg igår, har inte tänkt så mkt på det innan, men kände att det är nog på tiden att jag gör det, eftersom jag aldrig gjort det liksom. Samlas massa baciller och äckel i som gör huden oren. Inte najs.
Och när jag ändå höll på slängde jag in min neccesär (alltid problem med att stava det där ordet!) i tvättmaskinen för den hade också massa sminkrester i sig, inte heller så najs.
Så imorn ska jag nog satsa på att köpa ny foundation, för jag skurade rent skåpsluckorna i köket och ska få typ 150:- för det. Alltså typ lika mkt som en sån foundation jag brukar köpa kostar! Nu använder jag liksom mammas foundation och hoppas på att hon inte märker, hahaha, fast ah, när den e slut lär hon märka eftersom hon typ aldrig använder den, menmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0